TYBURCOVO # ŽELEZNICE V OBRAZE

Motorové vozy

Historické motorové vozy:

M124.001 "Komárek" - depo Chomutov

Majitel a Provozovatel: Národní Technické Muzeum

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

Na oslavy 20.let železničního muzea Lužná u Rakovníka se do Lužné u Rakovníka přijel prezentovat i jediný provozuschopný parní vůz. Během dne se představil na třech obratech do Krupé a dvou do Řevničova. Na snímku je zachycen v sobotu 21.9.2019 s Os11105 na odjezdu z Krupé do Lužné u Rakovníka

M131.105 "Hurvínek"

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

U příležitosti oslav 20.let železničního muzea Lužná u Rakovníka byla zavedena kyvadlová doprava mezi Lužnou u Rakovníka a Rakovníkem,kde bylo jedno z odstavných parkovišť pro návštěvníky. Doprava byla zajišťována historickou motorovou soupravou složenou z historických motorových vozů M131.1 a M152.0. Na snímku zachycen jeden z Os v úseku Lužná u R. -Rakovník zastávka

V rámci posledního parního víkendu v roce 2021 si střihl třikrát obrat Lužná u Rakovníka -Krupá. Na snímku máme poslední návrat z Krupé do Lužné u Rakovníka,zachycený těsně před vjezdovým návěstidlem stanice Lužná u Rakovníka (30.10.2021)

Na konci června si "Hurvínek" udělal velký výlet do Jihočeského kraje kde v rámci akce "Prachatický železniční den" bylo vypraveno několik zvláštních vlaků. Kromě parních vlaků s lokomotivou 3554.195 do Chrobol jezdil tento muzejní "Hurvínek" mezi stanicí Prachatice a zastávkou Prachatice,lázně. Na snímku je v brzkých ranních hodinách zachycen při návozu do Prachatic jako Sv98280 u zastávky Blanice (29.6.2024)

"Hurvínkem" při návratu do domovského depa v Lužné u Rakovníka kdy jako Sv98283 klesá úsekem Blanice -Bavorov s kostelem Nanebevzetí Panny Marie v Bavorově na pozadí (29.6.2024)

M131.1228 "Hurvínek" -depo Pardubice,Rosice nad Labem

Majitel a Provozovatel: Pardubický spolek historie železniční dopravy

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

 Přípřež "Hurvínků" na zvláštním Os vlaku Chrudim -Slatiňany při oslavách 140.let trati Rosice nad Labem -Havlíčkův Brod dne 24.9.2011

M131.1238 "Hurvínek" -depo Kněževes u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: Klub Historie Kolejových vozidel (Herkules KHKD)

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

Historické motorové vlaky na Kolešovce v roce 2010 byly vedeny tímto motorovým vozem,pro nerentabilitu však byly s ukončením provozu v tomto roce zrušeny bez náhrady a v roce 2011 již vyjely jen parní vlaky o sobotách. Na snímku z 22.8.2010 vlak Os12584 Lužná u Rakovníka -Kolešovice u bývalé zastávky Lišany

Snímek ze zpáteční cesty jako Os12585 Kolešovice -Lužná u Rakovníka zachycuje motorový vůz blížící se k zastávce Olešná u Rakovníka (22.8.2010)

Po téměř dvou letech se "Hurvínek" KHKD opět ukázal široké veřejnosti na trati. Stalo se tak dne 8.9.2012 u příležitosti "Dočesné" v Kolešovicích kdy vedl několik zvláštních osobních vlaků Kolešovice -Krupá a zpět

Zastavení ve stanici Kněževes (8.9.2012)

Tak hustý provoz jako při "Dočesné" dne 8.9.2012 Kolešovka již dlouho nezažila a bylo by hezké kdyby se podobná akce zopakovala i v letech následujících. Na snímku vjíždí polední vlak z Kolešovic do cílové stanice Krupá

Snímek z odpolední jízdy Chrášťany zastávka -Kolešovice nedaleko Kolešovic (8.9.2012)

Dne 28.7.2020 byla vydána HZS Středočeského kraje výstraha nebezpečí požárů,při které je mimo jiné zakázana jízda parních lokomotiv. Ačkoliv všichni doufali,že do konce týdne zaprší a "Bejček" si odbyde svou letošní poslední jízdu,nestalo se tak a tak se na Kolešovce objevila nezvyklá náhrada v podobě motorového vozu M131.1238 a přívěsného vozu BDlm,rovněž v péči KHKD. Na snímku z 1.8.2020 je zachycen ranní vlak Os25579 Kněževes -Lužná u Rakovníka v mezistaničním úseku Olešná u Rakovníka -Krupá

Po ne úplně plánovaném objetí soupravy pokračuje Os25579 z Krupé do Lužné u Rakovníka (1.8.2020)

Os2558 Kolešovice -Lužná u Rakovníka zachycený v úseku Kolešovice -Přílepy (1.8.2020)

Po tradiční hodinové přestávce na prohlídku depa KHKD Kněževes u Rakovníka pokračuje Os25581 dál do Lužné u Rakovníka a na snímku je zachycen na vjezdu do zastávky Olešná u Rakovníka (1.8.2020)

M131.1513 "Hurvínek" -depo ...

Majitel a Provozovatel: ...

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

Dne 2.9.2023 v rámci akce "Nýřanské železniční září" odvezl čtyři páry zvláštních vlaků Nýřany -Heřmanova Huť a zpět. Na snímku s odpoledním vlakem v úseku Blatnice -Kamenný Újezd

M131.1549 "Hurvínek" -depo Červené Pečky

Majitel a Provozovatel: Junior market s.r.o

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:60km/hod
  • tlak:11tun na nápravu

 25.4.2010 a speciálně vypravený motorový fotovlak do oblasti Podlipanska a Posázaví,zde na trati č.013 Kolín -Ledečko v úseku Drahobudice -Hatě

Průjezd úsekem Vlkovec -Samechov (25.4.2010)

M152.0535 "Orchestrion" -depo Praha,Čakovice

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • jedna hnaná náprava
  • maximální rychlost:80km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Na vybraných tratích v Ústeckém kraji je provozování sezónní víkendová doprava historických motorových vlaků. Jednou takovou tratí je trať Libochovice -Straškov. Na snímku je zachycen slavnostně vyzdobený motorovový vůz u příležitosti "Svátku práce 1.5." jako Os18341 v mezistaničním úseku Vrbka -Martiněves u Libochovic (1.5.2023)

M240.0100 "Singrovka" -depo Lužná u Rakovníka

Vyrobena: roku 1964 ve Vagónka TATRA Studénka n.p.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:10tun na nápravu

Dne 8.8.2015 "Singrovka" nasazená na sobotním motoráčku Lužná u Rakovníka -Křivoklát -Nižbor vypravovaným DHV Lužná u Rakovníka. Snímek zachycuje Os Lužná -Nižbor v úseku Pustověty -Městečko u Křivoklátu

Dne 22.8.2015 při poslední prázdninové jízdě "Historickým motoráčkem k Berounce" zachycen motorový vůz M240.0100 na zpátečním vlaku Nižbor -Lužná u Rakovníka v úseku Zbečno -Újezd nad Zbečnem

Dne 24.9.2016 u příležitosti "Národního dne železnice" v Chebu vede zvl.Os11213 Plesná -Cheb na snímku zachycená u souběhu s Ašskou tratí v mezistaničním úseku Vojtanov -Žirovnice,Seníky

Dne 20.1.2024 byl vypraven zvláštní fotovlak po "Krušnohorském Semmeringu", z Karlovarského horního nádraží náš vlak vyrazil ještě za tmy. Po krátkém zastavení ve stanici Stará Role je náš zvláštní vlak vedený jako Os98180 zachycený při průjezdu Starou Rolí směr Nová Role

Po příjezdu do stanice Pernink na nás již čekala nádherně modrá obloha (20.1.2024)

Snímek zachycující PMD u stanice Horní Blatná, traťový úsek Horní Blatná -Pernink (20.1.2024)

Společnost ve vlaku nám dělalo i několik komparzistů. Zde zároveň snímek s kostelem sv.Vavřince v Horní Blatné. Jedná se o kostel postavený ve 2.polovině 16.století ve stylu saské renesance (20.1.2024)

Stanice Horní Blatná i s naším krásným komparzem (20.1.2024)

Pobyt ve stanici Potůčky,kdy se čekalo na příjezd osobního vlaku od Karlových Varů, se využilo jak jinak než k focení, akorát se pro tento moment dostala Singrovka až do pozadí (20.1.2024)

Potůčky a fotečka s vojáčkem (20.1.2024)

Na třetí koleji osobní vlak do Karlových Varů (20.1.2024)

Os98183 Potůčky -Karlovy Vary stoupá proti proudu říčky Černá k Horní Blatné (20.1.2024)

Další pobyt nás čekal opět ve stanici Pernink (20.1.2024)

Povolení k odjezdu Os98183 směr Karlovy Vary (20.1.2024)

Snímek z lesního úseku Nejdek,Oldřichov -Nejdek,Sejfy (20.1.2024)

Nové Hamry a rozprava slečny výpravčí a pana strojvedoucího (20.1.2024)

Po několika letech opět obsazená stanice Nové Hamry (20.1.2024)

Přeprava zavazadel jedině ve služebním oddíle (20.1.2024)

Po celou dobu akce panovala velmi příjemná atmosféra (20.1.2024)

Závěrečný snímek pak zachycuje příjezd do stanice Nejdek. V popředí vlečková kolej do závodu Metalis Nejdek, bohužel už bez pravidelné vozby (20.1.2024)

Do Mladějova na Moravě byl v rámci NDŽ vypraven zvláštní motorový vlak v čele se "Singrovkou". Na snímku vlak Sp10865 Česká Třebová -Mladějov na Moravě v mezistaničním úseku Anenská studánka -Trpík (20.10.2024)

M240.0113 "Singrovka" -depo Brno,Horní Heršpice

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:70km/hod
  • tlak:10tun na nápravu

Dne 4.4.2009 na zvl.fotovlaku po lokálkách jižní Moravy zachycená na trati Boří Les -Lednice

Dne 21.5.2016 vede zvl.Os Žďárec u Skutče -Polička -Svitavy vypravený u příležitosti oslav 120.let místní dráhy Svitavy -Polička. Snímek vlak zachycuje v traťovém úseku Oldřiš -Sádek u Poličky

M260.001 "Stříbrný šíp" -depo Nymburk

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:10tun na nápravu

 

Legendární motorový vůz se dočkal svého znovuzrození v roce 2016 po několika leté opravě v Nymburce. Na snímku v čele Sv Lužná u Rakovníka -Nymburk,kdy se v Lužné poprvé předvedl široké veřejnosti. Snímek z úseku Lužná -Řevničov dne 12.9.2016

Legendární "Stříbrný šíp" se vydal dne 30.6.2018 na návštěvu za nejstarším elektrickým vozem do Tábora, po krátké přestávce pak byla připravena výletní jízda po lokálce přes Červenou nad Vltavou do Písku a zpět s vloženou jízdou Písek -Červená nad Vlt. aby si cestující z Tábora/Prahy mohli prohlédnout město Písek. Snímek zachycuje zvl.R Červená nad Vltavou -Písek ve stanici Vlastec

M262.018 "Kredenc" -depo Brno

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 18.8.2018 se konala oslava 130.let na místní trati z Tábora do Horní Cerekve. Z Tábora do Pelhřimova jel parní vlak, v opačném směru z Jihlavy a Horní Cerekve do Pelhřimova vyrazil brněnský "Kredenc",který po krátké paouze pokračoval do Pacova a následně se vydal na zpáteční cestu. Na snímku je zachycen cestou z Pelhřimova do Pacova nedaleko zastávky Vlásenice

M262.043 "Kredenc" -depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Zvl.motorový rychlík Lužná u Rakovníka -Praha Mas.n. vypravený dne 12.9.2016 u příležitosti akce "Model víkend v Lužné" zachycuje zvl.vlak v traťovém úseku Lužná u Rakovníka -Řevničov na Čejkovce

​Sv 101224 Praha Mas.n. -Lužná u Rakovníka zachycený dne 12.9.2016 v příjemném podvečerním světle v úseku Kamenné Žehrovice -Kačice. Jedná se o návrat soupravy do domovského depa Lužná u Rak.

Dne 30.3.2019 se ve Zlonicích konal "Den cyklohráčku". U té příležisti byl do akce povolán i "Kredenc" M262.043 deponovaný v nedalekých Lounech,aby po celý den vozil zájemce mezi Zlonicemi a Slaným, přes poledne pak vykonal jeden obrat do Kralup nad Vltavou. Na snímku je pak zachycen při návratu do depa v Lounech jako zvl.Os Slaný -Louny,zachycený nedaleko zast.Páleček

M262.0076 "Kredenc" -depo Lužná u Rakovníka

Majitel a Provozovatel: České dráhy a.s.

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 16.9.2012 u příležitosti "Model víkendu" v Lužné u Rakovníka vede Zvl.Os do Řevničova

Ze dne 16.9.2012 pochází i tento snímek zachycující odjezd z Krupé na Lužnou u Rakovníka

Dne 13.10.2013 vede Os12588 Lužná u Rakovníka -Kolešovice jako doprovodný program při ukončení sezony v tamním železničním muzeu. Na snímku vlak zachycen v úseku Olešná u Rakovníka -Chrášťany zastávka

Zvl.motorový vlak do Kolešovic tentokrát při průjezdu zastávkou Přílepy (13.10.2013)

Zvl.motorový rychlík Praha Masarykovo nádraží -Lužná u Rakovníka vypravený při akci "Model víkend v Lužné" zachycuje zvl.vlak v úseku Kladno -Kladno,Rozdělov u bývalé hlásky Lapák. (12.9.2016 - foceno od zadu)

Dne 26.9.2021 zachycený "Kredenc" vracející se z akce v jižních čechách předchozí den do domovského depa v Lužné u Rakovníka. Snímek zachycuje Sv České Budějovice -Lužná u R. v traťovém úseku Kačice -Stochov

M262.0180 "Kredenc" -depo Praha,Čakovice

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 21.8.2011 na "Podbrdském motoráčku" Os27750/1 Zdice -Lochovice -Karlštejn projíždí ještě na hlavním tahu mezistaničním úsekem Zdice -Libomyšl

Také v roce 2012 se stal tento "Loďák" hlavním vozidlem "Podbrdského motoráčku" přetrasovaného z Karlštejna do Lochovic a dále nově na Příbram a zpět. Na snímku zpáteční Sp1651 Příbram -Karlštejn zachycený při průjezdu pod dominantou Hlubošského kostela v mezistaničním úseku Příbram -Bratkovice

Poprvé se v novém kabátu představuje se zvláštním okružním vlakem Praha hl.n. -Hostivice -Rudná u Prahy -Praha hl.n. dne 5.12.2015. Na snímku vlak zachycen na vjezdu do stanice Rudná u Prahy

Dne 6.12.2015 byl pak nasazen na "Pražský motoráček" zajišťující spojení mezi stanicemi Praha hl.n. -Praha Zličín. Na snímku zachycen druhý obrat Praha,Zličín -Praha hl.n. nedaleko zastávky Praha,Žvahov

M262.0209 "Kredenc"

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Po tradičním zimním spánku v papírně VIP ve Větřní se vracel "Kredenc" vyjížďkovou jízdou domů,tentokrát přes Šumavu,při své pouti zavítal i na hraniční přechod s BRD v Železné Rudě,Alžbětíně. Snímek ze dne 18.4.2010 dokumentuje cestu ze Železné Rudy do Klatov odkud dále pokračoval směr Č.Kubice, Plzeň a Praha

Zvl.motorový express Praha,Vršovice -Tišnov na akci SPP po trase "Posázavského Pacifiku" dne 1.7.2011 zachycený na Žampachu

M262.1002 "Kredenc"

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Dne 1.7.2011 při jízdě  Praha -Tišnov pózuje pod hradem Č.Šternberk

Posun ve stanici Kácov po odstavení nemocné M262.0209 do místní výtopny (1.7.2011)

Další z fotozastávek cestou do Tišnova na viaduktu před zastávkou Vlastějovice (1.7.2011)

Při jízdách o SPP 2011 dne 2.7.2011 vede Os14913 Žďár nad Sázavou -Tišnov nedaleko Rožné

 Os14920 Tišnov -Žďár nad Sázavou zachycený v úseku Rožná -Bystřice nad Pern. (2.7.2011)

Dne 1.10.2011 zvl.fotovlak Railgallery.cz z Kolína do oblasti Podlipanska a Posázaví nedaleko zastávky Chroustov na trati SŽDC č.012 z Peček do Kouřimi

Snímek od řeky Sázavy a tradiční fotoflek "mezi tunely" u stanice Sázava,Černé Budy

Od řeky Sázavy ještě jednou,tentokrát s lomem ve Stříbrné Skalici na pozadí (1.10.2011)

24.3.2012 při fotojízdě horním Pacifikem s pozadím zámku Zruč nad Sázavou

Pózování na Vlastějovickém viaduktu (24.3.2012)

Dne 13.7.2013 na zvl.motorových vlacích českým rájem aneb "Motoráčkem kolem Humprechtu" vede zvl.os Sobotka -Dětenice nedaleko cílové stanice,tedy po lokálce kde je pravidelná osobní doprava již zastavena

M262.1117 "Kredenc" - depo Praha,Čakovice

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Nasazení na zvl.Os Zdice -Březnice při zahájení sezony muzea Výtopna Zdice,zde při zpáteční cestě dne 2.4.2011 zachycený v mezistaničním úseku Bratkovice -Jince s obcí Čenkov na pozadí

Ještě jeden snímek z 2.4.2011,tentokrát z mezistaničního úseku Libomyšl -Zdice

Dne 28.10.2013 zachycen na "Pražském motoráčku" při vedení odkloněného Os7753 z důvodu výluky na Semmeringu přes Rudnou u Prahy. Na snímku zachycen u vjezdové mechaniky stanice Rudná u Prahy

A ještě jeden odklon,tentokrát Os7755 v úseku Rudná u Prahy -Jinočany (28.10.2013)

M262.1168 "Kredenc" - depo Praha,Čakovice

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

S pozadím města Zlonice vede Os18331 "Zlonický motoráček" Louny -Roudnice nad Labem, v jehož čele nahradil původně avizovaného "Krokodýla",mezistaničním úsekem Tmaň -Kmetiněves dne 21.4.2012

Ze dne 21.4.2012 je i tento snímek,tentokrát obratového Os18332 za Perucí

Dne 4.7.2015 při jízdě prvního "Posázavského motoráčku" Lysá nad Labem -Praha -Čerčany zachycený při zpáteční cestě při průjezdu mezistaničním úsekem Luka pod Medníkem -Petrov u Prahy

Dne 1.4.2017 zachycen na "Podřipském motoráčku" v první den pravidelného víkendového provozu pro sezonu 2017. Snímek zachycuje vlak Os18330 v traťovém úseku Charvatce -Mšené Lázně

Dne 2.9.2023 se postavil do čela několika zvláštních vlaků na trati Chrást u Plzně -Stupno -Radnice kde se slavilo výročí tratě 160.let do Stupna a 130.let Stupno -Radnice. Na snímku vede dopolední R91130 Praha hl.n. -Radnice zachycený v závěrečné části své cesty a to mezi zastávkami Stupno -Bezděkov u Radnic

M262.1183 "Kredenc" - depo Praha,Čakovice

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:90km/hod
  • tlak:12tun na nápravu

Ve dnech 31.8. a 1.9.2024 byly posíleny pravidelné víkendové vlaky na "Kozí dráze" a to historickou soupravou slouženou z motorových vozů M262 a M286,kterou doplnil vůz bix. "Kredenc" zachycený na odpoledním vlaku Os18314 Děčín -Telnice v mezistaničním úseku Libouchec -Malé Chvojno

Odzadu focený Os18315 Telnice -Děčín krátce po průjezdu zastávkou Modrá u Děčína

M274.004 "Modrý šíp" -depo Vrútky

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:100km/hod
  • tlak:14tun na nápravu

Na návštěvu České republiky zavítal v říjnu 24 historický motorový vůz z depa výhrevňa Vrútky, který doprovázel parní lokomotivu "Zelený Anton". Během železničního dne v depu Česká Lípa byl nasazen na tři páry zvláštních vlaků Česká Lípa -Doksy. Na snímku je zdokumentován odzadu na vlaku Os98064 ve stanici Srní u České Lípy (12.10.2024)

M286.0032 "Krokodýl" - depo Brno

Majitel a Provozovatel: spolek Hrbatá Máňa

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:110km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Brněnský "Krokodýl" na SPP 2010 vede Os14905 Bystřice nad Pernštejnem -Tišnov a právě se rozjíždí ze stanice Nedvědice s pozadím hradu Pernštejn. Snímek ze dne 4.7.2010

SPP 2012 se konaly ve dnech 7.-8.7.2012 a Brněnský "Krokodýl" zde nemohl chybět. Na snímku se 7.7.2012 vrací od požárního postrku parního vlaku do Havlíčkova Brodu jako Sv14995 zachycený pod Bystřicí nad Pernštejnem

M286.1008 "Krokodýl" - depo Praha,Čakovice

Majitel a Provozovatel: KŽC

Parametry:

  • dvě hnané nápravy
  • maximální rychlost:110km/hod
  • tlak:16tun na nápravu

Ve dnech 31.8. a 1.9.2024 byly posíleny pravidelné víkendové vlaky na "Kozí dráze" a to historickou soupravou slouženou z motorových vozů M262 a M286,kterou doplnil vůz bix. Na snímku ranní Os18310 Děčín -Telnice zachycený odzadu v mezistaničním úseku Libouchec -M.Chvojno

Dopolední Os18312 Děčín -Telnice při zastavení ve stanici Jílové u Děčína

"Krokodýl" zachycený s Tiskými stěnami na pozadí na vlaku Os18313 Telnice -Děčín přijíždějící do stanice Jílové u Děčína

Z důvodu poruchy chlazení byl na poslední obrat vypraven jen sólo "Krokodýl". Na snímku je vlak Os18316 Děčín -Telnice zachycený krátce po odjezdu ze stanice Malé Chvojno